כל שעלייך לדעת על דאודורנטים

במאמר זה ברצוני לתת תשומת לב מיוחדת לנושא הדאודורנטים מפני שכמעט אין אדם אשר לא משתמש בהם. דאודורנטים מסווגים כמוצרי היגיינה אישית ויש לבחור בהם בקפידה רבה.

ובכן, מהם תפקידיו של הדאודורנט?

אנשים רבים מאמינים באופן מוטעה כי הדאודורנט הוא אך ורק מוצר נוגד הזעה.
עם זאת, לדאודורנטים אין כל השפעה על תהליכי ההזעה בגוף. על דאודורנט לבלום את ריח הזיעה על-ידי הניחוח הרענן שלו עצמו.

לזיעה כשלעצמה אין ריח; ריח לא נעים נוצר כתוצאה מפעילות של בקטריות מזיקות על פני שטח העור. על כן, אם לא היה לך הזמן להתקלח ולשטוף מעליך את הבקטריות האלה, הדאודורנט שלך לא יציל אותך מהריח הלא נעים. לא רק זאת, הוא אף יחמיר את המצב מפני שריח הזיעה יתערבב בניחוח הדאודורנט והשילוב הזה לא יהיה נעים כלל.

כלל מס. 1 בשימוש בדאודורנטים
אף פעם אל תשתמשי בדאודורנט על שטח עור מלוכלך!
השתמשי בדאודורנט שלך אך ורק על עור נקי ויבש!

השפעות מזיקות של דאודורנטים
לדאודורנטים הראשונים שיצאו לשוק היתה השפעה נוגדת הזעה חזקה ביותר. כמעט אף אחד לא שם לב לרשימת המרכיבים שלהם ועקב כך גם לא למידת התועלת או הנזק שהם גורמים לגוף האדם.
מאוחר יותר, מדענים הוכיחו כי אלומיניום, אחד המרכיבים בדאודורנטים, עלול לגרום להתפרצות מחלת סרטן השד כתוצאה מספיגה של חומרים מזיקים דרך העור אל תוך זרם הדם.
אלומיניום הורס את האסטרוגן, מצב המוביל לדיכאון, הופעת קמטים, מראה שיער ועור לא בריאים, הפרעות בקצב הלב, חוסר איזון בלחות, קלסינציה ותופעות לא נעימות אחרות.

אז מה עלינו לעשות? עדיין לא הומצא המוצר אשר נילחם בריח הלא נעים של הזיעה.

כלל מס. 2
בעת רכישה של דאודורנט, בידקי היטב את רשימת המרכיבים שלו.
ודאי כי אינו מכיל אלומיניום.

השימוש בחומרים משמרים כגון פרבן עוד לא נאסרו באופן רישמי אך יצרנים אחראיים נמנעים מהשימוש בהם. בהזדמנויות רבות מדענים הוכיחו כי השימוש בדאודורנטים המכילים פרבן באיזור בית השחי עלול לגרום לסרטן השד.

כלל מס. 3
רכשי דאודורנטים ללא פארבן
על מנת למנוע אלרגיות, קני דאודורנטים המיוצרים על-ידי יצרנים אמינים אשר בודקים את מוצריהם באופן סדיר.
בכל מקרה, גם בעת השימוש בדאודורנטים שלא מכילים חומרים מזיקים, ודאי שהינך משתמשת בהם רק בעת הצורך, לדוגמא, לפני שאת יוצאת ועליך להגן על עצמך מפני ריח זיעה לא נעים. מומחים ממליצים לא להשתמש בדאודורנט מעבר לתשע שעות ביום.
אני רוצה לכוון את תשומת ליבכם לדאודורנטים של מון פלטין לגבר ולאישה.
בשנת 2015 פותחה סידרה חדשה של דאודורנטים סטיק ומאפייני הבטיחות של דאודורנטים קיימים שופרו.

דאודורנט סטיק לאישה מבוסס על נוסחה ייחודית אשר מנטרלת ריחות לא נעימים ומפחיתה הזעה. הוא לא חוסם את הנקבוביות ונותן לעור לנשום בחופשיות. הדאודורנט מועשר במינרלים מים המלח.

דאודורנט לאישה – FRESH יש לו השפעה ממושכת, הוא מונע הזעה, גורם לעורך להרגיש רענן ומוצק, יש לו ניחוח נעים, אינו משאיר סימנים והינו קל לשימוש.

דאודורנט לאישה – ROMANTIC יש לו השפעה ממושכת, הוא מונע הזעה, מעניק לעורך תחושת התחדשות ורעננות. יש לו ניחוח עדין, אינו משאיר סימנים והינו קל לשימוש.

דאודורנט סטיק לגבר מבוסס על נוסחה ייחודית ומועשר במינרלים מים המלח. יש לו השפעה ממושכת, מונע הזעה, מנטרל ריחות לא נעימים ומעניק לעורך תחושת התחדשות ורעננות לכל היום. יש לו ניחוח עדין, אינו משאיר סימנים.


אני בהחלט מקווה שהמידע הזה יועיל לכם ויסייע בבחירה הנכונה בדאודורנטים.
בהצלחה! הישארו בריאים!

יוליה ברייט, קוסמטיקאית